Flickr

Instagram

Instagram

środa, 20 stycznia 2016

Pomidorowa na słodko-ostro

W dzisiejszym poście mam dla Was coś zdrowego, idealnego na zimowe dni. Pomidorową, która rozgrzeje Was w chłodne popołudnia.
Do jej przygotowania będą Wam potrzebne nw. składniki.

Wywar:
  • 1,25 l wody,
  • 4-5 marchewek,
  • 1 pietruszka,
  • mały kawałek selera,
  • 4 łyżeczki szwajcarskiego bulionu warzywnego - dostępny w sklepach ze zdrową żywnością (produkt bezglutenowy, nie zawiera drożdży, konserwantów, barwników, sztucznych aromatów, genetycznie modyfikowanych składników),
  • 1 liść laurowy,
  • 2 ziela angielskie,
  • 2 łyżeczki sosu sojowego,
  • 2 łyżeczki natki pietruszki,
  • 1-2 łyżeczki pieprzu cayenne,
  • ewentualnie odrobina soli do smaku.

Do naszej pomidorowej, będą nam również potrzebne:
  • 3 pomidory,
  • 80 g koncentratu pomidorowego,
  • 100 g śmietany 18% do zupy,
  • stewia,
  • grzanki z chleba orkiszowego. 

Składniki na wywar gotujemy, aż warzywa zrobią się miękkie. Następnie warzywa odcedzamy.
Do wywaru dodajemy zblenderowane pomidory oraz koncentrat.

Marchewkę, pietruszkę, seler również blenderujemy na gładką masę (ja to robię z odrobiną wywaru) i dodajemy do zupy.

W osobnym naczyniu np. słoiku, mieszamy dokładnie śmietanę z niewielką ilością zupy, do uzyskania jednolitej konsystencji i wlewamy całość do pomidorowej. Cóż, nie wszystko można (warto) zastąpić czymś zdrowym :), ale jeżeli bardzo chcecie, możecie oczywiście użyć jogurtu naturalnego.

Stewii dodajemy odrobinę, na końcówce łyżeczki, jeżeli zupa jest za mało słodka. Naprawdę niewiele, pamiętajmy, że stewia jest bardzo słodka.

Kromki chleba orkiszowego kroimy w małe kostki (nóż do pizzy jest do tego idealny) i podpiekamy ok.5 min w piekarniku. Dodajemy do zupy.


Smacznego :)

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie połączenia smakowe, dziś wpada do mnie na obiad chłopak, wiec dałaś mi ekstra pomysł :* ! Ostatnio też w pracy nie miałam pomysłu na nowość na danie dnia- pracuje w restauracji. Tak więc mnie zainspirowałaś :*
    Co powiesz na wzajemna obserwacje?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com odpowiadam na każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo! :) Zapraszam po więcej inspiracji :*

      Usuń
    2. Obserwuję i chętnie będę tu zaglądać :D

      Usuń
  2. Ja wolę zwykła pomidorową ;) I nie zmieniłabym jej ;)
    Mój blog - Klik. Zapraszam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm... moja ulubiona zupa *.* Ale z grzankami jeszcze nie jadłam. Co powiesz na wspólną obserwacje? Daj znać:
    http://domkaa-g.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomidorowa ostatnio jedna z ulubionych zup, dzięki za nowy przepis
    Zapraszam: Mój Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię słodko kwaśne potrawy
    pomidorówkę uwielbiam
    również obserwuję
    miłego dnia

    OdpowiedzUsuń