Flickr

Instagram

Instagram

wtorek, 20 października 2015

Kolorowe kanapki

Za oknem pogoda nas nie rozpieszcza, a szarsza rzeczywistość może przytłoczyć nawet największego optymistę, dlatego zdradzę Wam dzisiaj mój pomysł na kolorowe i oczywiście zdrowe śniadanie:) Do przygotowania dwóch rodzajów kanapek, będziecie potrzebować następujących składników  :

I
  • dojrzałe awokado
  • cytryna
  • suszone pomidory
  • suszone śliwki
  • pomidor
  • pieprz
Awokado należy przekroić wzdłuż, do pestki. Następnie usuwamy pestkę i delikatnie oddzielamy łyżką miąższ od skórki. Miąższ rozgniatamy widelcem i skrapiamy cytryną. Plaster suszonego pomidora oraz śliwki kroimy w drobne kosteczki i mieszamy z awokado. Wszystko doprawiamy pieprzem. Tak przygotowaną pastę nakładamy na kromkę z plastrem pomidora.

II
  • twaróg chudy
  • olej lniany
  • rzodkiewka
  • ogórek
  • jogurt naturalny
  • szczypiorek
  • pieprz
Twaróg rozgniatamy widelcem, rzodkiewkę oraz ogórek ścieramy na tarce o dużych oczkach. Następnie wszystkie składniki mieszamy z jedną łyżką jogurtu naturalnego oraz 1-2 łyżkami oleju lnianego ( tutaj możecie sprawdzić na co zwracać uwagę przy zakupie oleju ) i doprawiamy pieprzem. Tak przygotowaną pastę nakładamy na kanapki. Jeżeli zostanie nam rzodkiewka i ogórek, możemy dodatkowo pokroić na kanapki i posypać pokrojonym szczypiorkiem.


No i oczywiście chleb, ja używam pumpernikiel. Jeżeli macie ochotę na więcej przypraw to jak najbardziej możecie doprawić do smaku. Mi wystarcza sam pieprz. Mój zestaw śniadaniowy obejmuje również słodką herbatę ( ponieważ nie lubię słodyczy, a szczególnie czekolady, niedobór cukru nadrabiam słodkimi napojami ) i to bardzo słodką, dlatego cukier staram się zastąpić innymi słodzikami pochodzenia naturalnego. Ostatnio odkryłam cukier brzozowy ( ksylitol ), który według mnie, idealnie nadaje się do herbaty.


Smacznego :)

3 komentarze: